marți, 6 aprilie 2010

Coiling chizmo si viking knitting 1

Sunt perfect constienta ca iar nu am mai scris nimic de foarte mult timp, nu am mai apucat sa fac tutoriale noi.
Asa ca incerc sa recuperez in alt fel. Primesc foarte multe emailuri cu intrebari, despre diferite tehnici, multe se repeta. Dupa ce am scris aceeasi lucru de mai multe ori, am hota
rat sa raspund direct pe blog, asa macar nu va mai trebui sa ma repet.
Ultimul email primit este de la A.B. (sa-mi fie rusine, am uitat sa intreb daca pot sa-i postez numele, si pentru ca sa nu fie probleme trec doar initialele)


"Ma numesc A. si ti-am admirat bijuteriile de pe blogul tau, sunt foarte frumoase si atent lucrate. as aveau si eu cateva intrebari deoarece si eu ma "joc" de-a facutul bijuteriilor dar nu ma pricep asa bine. coilling ce il faci tu este din mana sau cu coiling gizmo? eu am un aparat
de gen dar le face groase:( si nu stau bine p sarma mai ingusta. impletitura viking weave pe ce suport o faci(creion , pix sau ceva special) , cu ce grosime de sarma si la sfarsit prin ce o treci? ai suport din acela special cu gaurele? Merci anticipat si sper ca nu te-am deranjat, dar ma gandeam sigur stii sa explici pentru ca ai facut tutorialele acelea pentru fimo foarte ok. un inceput de saptamana frumos, si Sarbatori fericite A. B."

In primul rand iti multumesc foarte frumos pentru aprecieri :)
Apoi sa incerc sa-ti raspund la intrebari.

COILING Ghizmo este o jucarie care te ajuta sa infasori sarma multa :)) si arata cam asa (sursa internet)

Eu folosesc coiling ghizmo in lucrarile mele, pentru ca manual ar merge foarte incet. Grosimea sarmei folosite depinde la ce folosesc acel coil, si de ce efect am nevoie. Se poate folosi cu sarma de la 0.25 la 0.8 (soft). Efectul mai poate fi dat si de grosimea tijei, pe care se infasoara sarma. Eu am acasa tija de 3.5 mm cea groasa si de 1.6mm cea subtire. Daca vrei coil mai subtire decat tija din dotare, atunci iti sacrifici ceva sarma hard (obligatoriu) de diametru mai mic, pe care o intinzi bine , indoi capatul pentru maner, si se poate folosi cu succes si in gaurile mai maricele.

Postez si o bratara facuta cu aceasta tehnica, unde se vede diferenta de coil dintre sarma de 0.25mm si 0.4 mm.





Viking knitting este o tehnica superba de care m-am indragostit si de care nu ma mai pot satura. Nu voi face deocamdata un tutorial pentru asta din simplul motiv ca nu voi reusi sa explic asa de bine cum explica filmuletul aici nu am reusit sa pun filmuletul :(

Impletitura o fac pe un creion, dar am facut si pe un imbus mai gros sau pe unul mai subtire, am vrut sa incerc diferite tehnici. Sarma pe care o folosesc este intre 0.25mm si 0.4 mm, depinde pentru ce va fi produsul final. Sarma mai subtire se deformeaza mai usor, asa ca necesita impletire in mai multe ochiuri (6-8), sau chiar impletire dubla. Cu sarma de 0.4 se lucreaza bine, pe creion mai mult de 6 ochiuri nu trebuie, si daca este impletitura dubla produsul finit va fi foarte rezistent dar si foarte teapan, foarte putin flexibil .
As dori sa sugerez incepatorilor, sa invete sa lucreze pe sarma din cupru emailat de 0.3-0.4mm, se lucreaza cel mai usor. Nu de alta dar cu sarma argintata este putin mai greu de lucrat.

Le trag/subtiez printr-un fund din lemn in care am dat cateva gauri de dimensiuni diferite. Nu am absolut nici cea mai mica idee de ce dimensiune sunt gaurile, am uitat sa le notez, iar acum nu le mai stiu. Am vazut pe net gauri in linguri de lemn, margine de masa, manere de orice fel.



Exemplific viking knitting in 5 ochiuri impletitura simpla.








3 comentarii:

  1. Buna, am incercat si eu sa invat tehnica viking knitting, insa m-am impotmolit in punctul in care trebuie sa mai adaug sarma...poti sa ma sfatuiesti cumva?
    Multumesc,
    Dana

    RăspundețiȘtergere
  2. imi place, dar e destul de greu! :)))

    RăspundețiȘtergere